31 окт Štamparija Futura iz Novog Sada uspešno posluje već 30 godina – Prilagođavanje promenama i stalna ulaganja recept su za dugo trajanje
Štamparija Futura prisutna je na srpskom tržištu punih 30 godina. Tokom decenija poslovanja kompanija je prolazila kroz brojne izazove i sa svima je uspela da se izbori. Danas je Futura uspešno preduzeće koje od konkurencije, kažu, izdvaja porodična tradicija, stabilna kadrovska struktura bez velike fluktuacije zaposlenih i fleksibilnost u proizvodnom programu.
– Već 30 godina uspešno se prilagođavamo zahtevima tržišta, insistiramo na kvalitetu i rokovima kao osnovnom postulatu poslovanja. Takođe, nudimo i optimalnu cena proizvoda za ponuđen kvalitet. Konkurentnost takođe zavisi od stalnog ulaganja u osnovna i obrtna sredstva, praćenje i implementacija novih tehnologija i ulaganje u obrazovanje kadrova – kaže za eKapiju Ksenija Vlaović, finansijska direktorka štamparije Futura.
Ove godine, Ksenija je i kandidat za nagradu Cvet uspeha za ženu zmaja koju Udruženje poslovnih žena Srbije dodeljuje 13. put.
Futura se prevashodno bavi proizvodnjom, pa glavnu tržišnu ponudu štamparije čini grafički proizvod.
– Usluga se u našem preduzeću pojavljuje samo u segmentu kooperacije, odnosno odrađivanja pojedinačnih faza proizvodnje za drugu štampariju. Proizvode koje nudimo možemo podeliti u dve grupe. Prvu čine komercijalni materijali – katalozi, prospekti, flajeri, plakati, rokovnici itd. Druga grupa obuhvata knjige i časopise – udžbenike za predškolsko i osnovno obrazovanje, fakultetske udžbenike, stručnu literaturu, beletristiku i monografska izdanja i stručne časopise – navodi Ksenija.
S obzrom na višedecenijsko iskustvo u ovoj oblasti, Futura je bila svedok i značajnih promena koje su pogađale grafičku industriju tokom godina. Kako kaže naša sagovornica, u tehnološkom smislu najveće promene su se dešavale u prostoru pripreme za štampu.
– Pre 30 godina još uvek je aktivno bio prisutan olovni slog (mašinski i ručni). Danas se sve završava CTP (computer to plate) sistemom gde direktno sa računara pripremu za štampu u digitalnom formatu laserski osvetljavate na štamparsku formu. Sa uvođenjem digitalizacije u sferi pripreme za štampu neminovno je bilo da se razvije i digitalna štampa, ali još uvek tržišno za male serije proizvodnje. Sama ofsetna štampa nije pretrpela bitne tehnološke promene, samo su se mašine usavršavale po pitanju automatizacije u smislu ubrzavanja pripreme mašine za štampu i sistema kontrole kvaliteta štampe – priča Vlaović.
Kako ističe, možda su se najznačajnije i najveće promene desile na samom tržištu.
– Najveći pad doživela je proizvodnja novina i časopisa usled digitalnog pristupa informacijama putem interneta i društvenih mreža. Usled tržišne promene u načinu komunikacije sa klijentima, došlo je do drastičnog pada štampe reklamnih materijala svih vrsta, a pre svega novogodišnjeg reklamnog materijala (svih vrsta kalendara, rokovnika i slično) – navodi sagovornica eKapije.
Sve ove promene, ali i nove trendove u štamparskoj industriji, Futura iz godine u godinu prati na sve moguće načine.
– To, pre svega, radimo stalnim ulaganjem u najsavremeniju opremu u smislu održavanja kvaliteta i skraćenja rokova. Kroz ta ulaganja i ulaganja u edukaciju kadrova prilagođavamo se tržišnim zahtevima i novim proizvodima. Kao i u drugim industrijskim granama, smanjenje troškova proizvodnje povećava tržišnu konkurentnost, a uz obavezan održaj rokova i kvaliteta finalnog proizvoda – kaže Ksenija.
Tajna uspešnog poslovanja Future već 30 godina krije se, kaže Vlaović, najpre u ljubavi prema poslu.
– Volimo svoj posao i poštujemo ga, odgovorni smo i disciplinovani, eksperimentišemo, ulažemo i menjamo se. Iskusni smo, ali i fleksibilni. Nakon 30 godina bavljenja ovim poslom uspešno smo se izborili sa hiperinflacijom, nestašicom repromaterijala, restrikcijama struje i konačno, NATO bombardovanjem i ratnim uslovima bez mostova koji su nas spajali sa štamparijom.
Kada je reč o planovima Future za naredni period, naša sagovornica kaže da su oni već u tom „narednom periodu“.
– Ovog leta uselili smo u novoizgrađeni savremeni i energetski efikasan proizvodno-poslovni prostor pravljen „po meri čoveka i Future“. Smešten je u industrijskoj zoni Sever II u Novom Sadu i time definitivno zaokružili sve naše planove u stvaranju uslova za buduće napredovanje i rast štamparije Futura kroz sledeće generacije. Svi ostali planovi koji su vezani za obnavljanje opreme, tržišno prilagođavanje, edukacija kadrova i slično, su stalne aktivnosti koje se prožimaju kroz prošlost, sadašnjost i nadamo se uspešnu budućnost – ističe za naš portal Ksenija Vlaović.
Autor: D. Obradović
Izvor: Ekapija.com