Kompanija u kojoj su žene na 80% menadžerskih pozicija

Kompanija u kojoj su žene na 80% menadžerskih pozicija

Žene čine više od polovine radno sposobnog stanovništva zbog čega je za održivi razvoj jednog društva neophodno ekonomski ih osnažiti – zaključak je nedavno održane završne konferencije projekta „Ravnopravno u lancu vrednosti“ Udruženja poslovnih žena.

U okviru ovog projekta ustanovljena je i prvi put dodeljena nagrada za rodno senzitivne kompanije. Na ovaj način dat je podstrek nagrađenim kompanijama da u svom poslovanju i u budućnosti nastave da primenjuju društveno odgovorne principe, ali i primer svima ostalima da važnost rodne ravnopravnosti prepoznaju i implementiraju u svom poslovanju. Među nagrađenima zasluženo mesto dobila je kompanija Avon čije je poslovanje u Srbiji, kao i na globalnom nivou, utemeljeno na principima osnaživanja žena.

Mi smo ovim povodom razgovarali sa Miroslavom Marjanović Pavlović, direktorkom Avona za Jadranski region.

Foto: Avon

Avon u Srbiji trenutno zapošljava 67 žena i 25 muškarca, dok su na rukovodećim mestima u velikom procentu žene, čak 78% njih. To nam nesumnjivo govori da je nagrada za rodno senzitivnu kompaniju otišla je u prave ruke. Da li je vaše prisustvo na čelu kompanije doprinelo ovako snažnoj poziciji žena u vašem timu, ili Avon strateški prepoznaje važnost žena u rukovođenju kompanijama?

Verujem da ste u pravu, za obe tvrdnje. Avon je kompanija u čijem je centru poslovanje žena. I kroz poslovni model, i kroz proizvod i kroz CSR aktivnosti. Ulažemo u osnaživanje, razvoj i motivaciju, i rezultati su tu.

Istovremeno svesna sam odgovornosti koje kao žena imam na čelu kompanije, kao inspiracija da razviju svoje ambicije ka liderskim pozicijama. Svoje koleginice i kolege uvek motivišem da razmišljaju van standardnih okvira, što mislim da je važno ne samo za kreiranje biznis planova, nego i ličnih profesionalnih planova. Važno je razmišljati bez stereotipnih ograničenja i preuzeti odgovornost. Moj savet je da uvek treba raditi na sebi, stalno učiti i prihvatiti izazove kao svakodnevnicu. To je najbolji način da napredujete i verujte da to zaslužujete!

Kako je tekao razvoj vaše karijere i da li ste na svom putu nailazili na podršku?

Veoma dinamično! Na svake 2-3 godine sam menjala pozicije, odeljenja, regione i naravno da sam na tom putu imala podršku koleginica i kolega. Kompanija koja posluje sa misijom osnaživanja žena, za preko 130 godina postojanja je izgradila korporativnu kulturu u kojoj nije teško izboriti se za svoje mesto, biti vidljiv, učiti i napredovati.

Avon je internacionalni kozmetički brend, ali je vrlo prepoznatljiv i po društveno odgovornim akcijama, pre svega posvećenim pitanjima važnim za žene. Da li te kampanje zaista imaju uticaj na našu zajednicu?

Ponosna sam na činjenicu što je Avon u Srbiji za 18 godina poslovanja postao jedan od predvodnika „borbe za ženske teme“. I to one najvažnije: ekonomsko osnaživanje, borbu protiv raka dojke, borbu protiv nasilja u porodici.

Daću vam primer Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke, koji se obeležava 20. marta. Ovo je datum čije smo obeležavanje inicirali sa našim partnerima, Fondom B92, a uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije, Instituta za javno zdravlje Srbije Dr Milan Jovanović Batut i Instituta za onkologiju i radiologiju Srbije. Ove godine smo ga obeležili po sedmi put i zaista sam ponosna što mogu da kažem da smo dodatno skrenuli pažnju celokupne javnosti na ovaj problem i pomogli da se o raku dojke ne govori samo tokom oktobra, Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke.

Treba imati u vidu da svaka kampanja za podizanje svesti o nekom važnom, teškom pitanju, podstakne razgovor, dakle, podiže svest o nekom problemu u društvu. Ako tome pristupate strateški i kontinuirano se bavite temama koje su vam važne, uticaj na zajednicu je neizostavan.

Porukama vaših kampanja nastojite da osnažite žene da brinu o sebi i svom zdravlju, da vole i poštuju sebe. Mislite li da osnaženost zavisi od nas samih, i koja je tu uloga muškaraca, a koja celog društva?

Naše privatno i poslovno okruženje, uticaj društva, stereotipi – sve to ima velikog uticaja na nas, hteli mi to ili ne. Ipak, ne smemo dozvoliti da neko drugi određuje našu sudbinu. Ne smemo sedeti i čekati da nam se posao, karijera, život… dogode. Lično, sama donosim svoje odluke, a to u šta verujem prenosim i svom timu, kao i dalje – svim saradnicama, ljubiteljima i kupcima Avon proizvoda – sve kreće od nas samih.

Ipak, postoje trenuci kada su nam podrška i razumevanje drugih veoma važni i zato je važno da se menjamo kao društvo. Upravo zbog toga, kroz poslovni model nastojimo da ohrabrimo žene da rade i zarađuju, a kroz društveno odgovorno delovanje podržavamo rad institucija i organizacija koje nastoje da informišu i edukuju javnost i poboljšavaju uslove života za žene.

U oblasti rodne ravnopravnosti očigledno ima napretka, ali i prostora za dalje unapređenje. Šta je vaša poruka za sve kako možemo da doprinesemo da živimo u još boljem društvu?

Brojna, ozbiljna globalna istraživanja nedvosmisleno pokazuju da rodna ravnopravnost i veće uključivanje žena na pozicije upravljanja i odlučivanja direktno utiču na porast bruto društvenog proizvoda. I svi zajedno treba da mislimo o tome!

Još 2012. godine Avon je u Srbiji postao potpisnik UN Women principa osnaživanja žena, a nedavno je i na globalnom nivou Avon pokrenuo potpisivanje u svim zemljama u kojima posluje. Priključili smo se sa željom da potvrdimo našu posvećenost pitanju rodne ravnopravnosti i brige o ženi i iskoristiću priliku da pozovem i druge kompanije da postanu potpisnice ovog važnog dokumenta, jer on na izvrstan način omogućava da pratite napredak svoje organizacije na polju promocije pravih vrednosti, koje su istovremeno preduslov za održivi razvoj i kompanije i društva.

Izvor: B92.net

Principi osnaživanja žena zajednička globalna inicijativa Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija i UN Women:

  1. Rukovodioci na visokim pozicijama u kompanijama koji su posvećeni rodnoj ravnopravnosti.
  2. Na poslu postupati prema svim ženama i muškarcima pravedno, poštovati i podržavati ljudska prava i nediskriminaciju.
  3. Obezbediti zdravlje, bezbednost i blagostanje svih radnica i radnika.
  4. Promovisati obrazovanje, obuku i stručno usavršavanje za žene.
  5. Razvijati kompaniju, lanac snabdevanja i marketing na način koji osnažuje žene.
  6. Promovisati ravnopravnost kroz inicijative u društvu i zagovaranje.
  7. Meriti i javno izveštavati o napretku u postizanju rodne ravnopravnosti