Od kućne manufakture do prepoznatljivog brenda: priča o Hedera Vita prirodnoj kozmetici

Od kućne manufakture do prepoznatljivog brenda: priča o Hedera Vita prirodnoj kozmetici

Nemoguće je da se rad ne isplati

Veliko mi je zadovoljstvo da u Pleziru ugostim ženu koja je krajem prošle godine primila nagradu Cvet uspeha za ženu zmaja od strane Udruženja poslovnih žena Srbije. Sa Olgicom Samoilović, idejnim tvorcem i vlasnicom kozmetičkog brenda Hedera Vita, razgovarala sam o nastanku i predispozicijama za uspeh jedne preduzetničke ideje, predstavljanju različitosti, a ne perfekcije putem društvenih mreža jednog kozmetičkog brenda, kao i o održivosti koja konačno postaje tema broj jedan u kozmetičkoj industriji.

Draga Olgice, otkrijte nam, šta je to osim hrabrosti, rešenosti i dobre ideje po vašem mišljenju neophodno kako bi zaživela jedna preduzetnička ideja? Kako je nastao brend Hedera Vita?

Brend Hedera Vita nastao je jer sam oduvek maštala o proizvodnji prirodne kozmetike. To je bio moj san odmalena. Nisam ni slutila u kom će me pravcu sve to odvesti, ali sam od samog početka uložila svoj maksimum kako bi nastao brend kao što je Hedera Vita. Smatram da bi bilo koji posao uspeo, neophodno je pored istrajnosti, rada i truda imati i dobru ideju, ali i u nečemu biti prvi… Sada je na primer mnogo teže pokrenuti i uspeti na polju proizvodnje prirodne kozmetike, jer već ima dosta brendova i malih proizvođača.

Odakle potiče vaša ljubav prema kozmetici i šta je bilo vaše „zašto” kada ste odlučili da pokrenete svoj brend?

Sada je već naveliko poznato da sam prve sapune pravila lično ja, u svojoj kućnoj radinosti. Proizvodnja i prodaja prirodne kozmetike, odnosno sapuna pre 10 godina nije bila toliko popularna, ja sam to istinski želela zbog sebe, zbog svoje porodice, jer sam želela da budem sama svoj nadređeni.

Koliko je vera u sebe i svoju ideju važna za uspeh?

Uvek je važno da verujete u sebe, da verujete u svoje izbore i u svoje planove. Naravno uzalud vam sve to ukoliko iza vas ne stoji celodnevni rad i zalaganje. Kada je upornost tu, neophodno je i da imate samopouzdanja, jer nije samo cilj napraviti brend, treba ga kasnije i „prodati”.

Kome su vaši proizvodi namenjeni?

Proizvodi Hedera Vite namenjeni su svima, jer su u pitanju produkti kreirani na prirodnoj bazi, bez parabena i alergena. Pokušali smo da napravimo tzv. Avatara našeg kupca, ali to su uglavnom žene svih uzrasta i platežnih sposobnosti, jer osobe koje jednom probaju Hedera Vita proizvode rado im se vraćaju…

Danas se odrednica „prirodno” u kozmetici i te kako zloupotrebljava usled čega potrošači bivaju zbunjeni i nesigurni kada treba da odaberu proizvode za negu za sebe i svoju porodicu. Mnogi brendovi u svojoj marketing strategiji igraju na taj strah i zbunjenost potrošača, pa ističu čega sve u njihovim preparatima nema. Kakav je vaš pristup u tom pogledu, i šta vaše proizvode izdvaja na domaćem tržištu?

Osobe koje prate Hederin rad dosad veoma dobro znaju da kod nas nema lažnog marketinga. Već celu deceniju se na tržištu ne izdvajamo po jakim reklamama i zasipanjem informacijama ili polu-informacijama. Hedera Vita se preko svog sajta, ali i preko svojih društvenih mreža trudi da pruži korisne informacije. Kada je reč o odrednici prirodno, bar je danas sve lako proverljivo a i kvalitet je uvek ispred svega, jer je kvalitet uvek ono čemu se kupci i korisnici vraćaju.

Odakle dolaze sirovine koje koristite u proizvodnji i koliko vam je održivost, odnosno briga o životnoj sredini bitna?

Imamo tu sreću da koristimo sirovine iz celoga sveta. Kao kompanija koja se bavi uslužnom proizvodnjom mi smo imali mogućnost, a i potrebe da na stanju imamo komponente koje koristimo samo mi na našem podneblju. Samim tim smo u svakom momentu bili svesni odgovornosti koja je na nama, pa smo uvek imali pravilno skladištene materije, kao i česte organizovane akcije u vidu povrata korišćenih boca, akcija reciklaže i slično. Deo naše ambalaže je od recikliranog materijala, a baš prošlog meseca smo započeli akciju sa ponovnom upotrebom boca, pa klijenti mogu dopuniti svoje tečne sapune u svim našim radnjama.

Na koji vaš proizvod ste najponosniji i zašto?

Bilo bi zaista teško izdvojiti samo jedan proizvod, posebno jer smo kreirali proizvode i za mnoge naše klijente… Svakako su ručno rađeni sapuni nešto što je za Hederu veoma važno, jer smo tako počeli i tradiciju čuvamo i danas. Sapuni se u našem pogonu i dalje prave ručno od sasvim prirodnih materijala.

Krajem prošle godine ste primili nagradu Cvet uspeha za ženu zmaja od strane Udruženja poslovnih žena Srbije. Kako ste doživeli ovo priznanje, ko je za vas Žena zmaj?

Nagrade i priznanja su naš vetar u leđa, zahvalni smo kada se naš trud i rad poštuje i primeti. Za mene lično to je podstrek da se razvijamo, napredujemo i otvaramo nove granice za domaći brend i da time predstavljamo ne samo sebe, već i lokalnu zajednicu, a naposletku i našu državu.

Ovog meseca dosta govorimo o ženskom telu, starenju i starosnoj diskriminaciji kojoj su žene naročito izložene. Industrija nege i lepote donosi taj narativ o večnoj mladosti, mršavosti, savršenstvu. Pritisak na žene je ogroman, i to kreće od ranih tinejdžerskih godina „kada je premršava/previše mišićava/treba da se zategne ili smrša” do poznih godina kada slušamo da je „lepa za svoje godine”, „da joj ta suknja ne pristaje u tim godinama” ili da „bi mogla da sakrije te bore i podočnjake”. Kako se vi iz vaše pozicije nosite sa tim pritiscima i borite za promenu narativa?

Veoma je nezgodno govoriti o ovom pitanju, jer je naš uticaj još uvek ograničen… Mi se svakodnevno trudimo da pored same prezentacije proizvoda edukujemo mlade ljude, pa u okviru našeg sajta imamo i blog sa popularnim temama. Na ove teme pišu farmaceuti i lekari kako bi devojke uvek  imale sve validne informacije na neku temu. Mi se okviru naših društvenih mreža trudimo da prikažemo različitost, ne uvek perfekciju i ne služimo se fotošopom i veštačkim prikazom lica i tela… Toga ćemo se uvek pridržavati, jer u okviru prirodnog je svakako i to, mlado lice, zrelije lice i razni oblici tela. Stvoreni smo različiti sa razlogom, zar ne?

Kakvi su vaši planovi za dalji razvoj brenda Hedera Vita?

Planova je zaista mnogo. Strategije se kreiraju na višegodišnjim nivoima. Želimo da budemo brend koji je prepoznatljiv u svetu, da povećamo izvoz, ali bismo pre svega voleli da se naše radnje nađu na svim glavnim svetskim tačkama, kako bi se duh Balkana preneo i na svetsko tržište.

Koja je vaša poruka čitaocima Plezira?

Moja poruka je uvek da se trud i rad isplate i da ako sanjaju o svom brendu ili poslu, treba da se uhvate u koštac sa zahtevima i da rizikuju, jer je prosto nemoguće da se njihov rad ne isplati.

Autor: Sara Savčić

Izvor: Plezirmagazin.net