“CVET USPEHA ZA ŽENU ZMAJA“ OLGICI SAMOILOVIĆ – Zadovoljni radnici – uspešna firma

“CVET USPEHA ZA ŽENU ZMAJA“ OLGICI SAMOILOVIĆ – Zadovoljni radnici – uspešna firma

 Olgica Samoilović, vlasnica i direktorica lozničkog preduzeća “Hedera vita“, još uvek ne zna ko ju je kandidovao za nagradu “Cvet uspeha za ženu zmaja“, koju je 14. put dodelilo Udruženje poslovnih žena Srbije, ali od ove sedmice može se pohvaliti priznanjem koje je dobila.

Foto: UPŽ

Olgica je nagradu dobila kao vlasnica najbolje izvozno orijentisane firme i kaže da joj je drago što je došlo vreme kada se obraća pažnja na žensko preduzetništvo i što je primećen rad “Hedera vite“. Ovo lozničko preduzeće, inače, izvozi devedeset odsto proizvodnje pa je nagrada otišla u prave ruke.

– Bila sam iznenađena kada mi je javljeno da sam dobitnica nagrade. Drago mi je i mnogo mi znači zato što smatram da do uspeha “Hedera Vite“ ne bi došlo bez mojih zaposlenih. U ovim teškim vremenima prevazišli smo krize, bili jedinstveni u nameri da istrajemo, odlučni da ne otpustimo nijednog radnika. Bili smo zajedno i ja zato sve žene u mojoj firmi vidim kao žene zmajeve. Naravno, tu su i muškarci, i njihov rad ne potcenjujem nego se sada radi o ženama koje su majke, domaćice, radnice i stižu sve da urade, što ih, samim tim, čini zmajevima. Takva nam je firma, brzo se radi, brzo razmišlja – kaže Samoilovićeva.

Nagrada, nije, kako kaže, povod za uljujkivanje u uspehu, već naprotiv, obaveza da se napreduje i bude još bolji. Olgica je “Hedera vitu“ osnovala pre devet i po godina sa namerom da želju da se samostalno bavi poslom spoji sa svojom kreativnošću. Na samom početku postavila je sebi cilj da ljudi koji rade u “Hedera viti“ budi zadovoljni i da s voljom i radošću dolaze na posao.

– Od tog cilja ne želim da odstupim. Firma treba da napreduje, da raste, ali u njoj treba da rade zadovoljni ljudi. Želim da se ti ljudi na poslu osećaju onako kako bih ja volela da se osećam kada bih radila kod nekoga. Mislim da je upravo to ključ uspeha i dobrih rezultata koje postižemo. Naše zajedništvo je pokretač jer smo svi fokusirani na to da uspemo i svakom se uspehu radujemo. Ova nagrada mi znači, ali najlepše od svega bilo mi je kada sam sutradan došla na posao gde su me sačekali svi zaposleni sa ogromnim buketom cveća. To mi je najbitnije, to što smo je svi zajedno doživeli kao svoju i što se tu, sa tim ljudima osećam lepo – kaže Samoilovićeva.

Da to nisu prazne priče pokazuje i primer iz prvih nedelja epidemije koronavirusa kada je Olgica odlučila da, šta god se desilo, a bilo je jasno da će privreda osetiti teške posledice, radnici moraju primati plate jer izdržavaju svoje porodice i ne bi bilo fer ostaviti ih u takvom trenutku. Stariji i oni narušenog zdravlja poslati su kućama, a svi ostali složili su se da firma nastavi da radi. U takvim trenucima ispoštovan je i dogovor sa deset novih radnika, postignut pre izbijanja epidemije. Oni su se zaposlili, a Olgica i “Hedera Vita“ pokazali su da preduzetnici moraju da budu spremni na sve i vešti da se snađu i u najtežim trenucima. Preduzeće se bavi prirodnom kozmetikom, ali su u tom trenutku alkohol i sredstva za dezinfekciju bili najpotrebnija roba pa je vrlo brzo pokrenuta proizvodnja. Kako kaže Samoilovićeva, nikome nije bilo lako, ali su još jednom zajedništvom pokazali da se može sve, uhvatili su se u koštac sa krizom i podneli taj udar.

– Teška su vremena sada, teška vremena dolaze. S jedne strane, moja je obaveza da ljudima koji ovde rade obezbedim dobre uslove, sa druge, naša je obaveza da budemo još bolji za naše kupce, da nastavimo da napredujemo. Ova nagrada nas zato obavezuje da ubacimo u brzinu više – kaže Olgica.

Pored svega, “Hedra Vita“ uvek je spremna da pomogne pa je tako velike količine alkohola i sredstava za dezinfekciju darovala tokom vanrednog stanja volonterima i zdravstvenim ustanovama, a u oktobru je i pokrenula akciju za borbu protiv raka dojke. Pet popularnih proizvoda “Hedera Vite“ dobilo je nove etikete u roze boji, koja simboliše borbu protiv raka dojke, i na njima je slikovito opisano kako uraditi samopregled. Deo prihoda od prodaje tih proizvoda preusmeren je Institutu za medicinu rada u Beogradu za organizovanje preventivnih pregleda za žene i drugih aktivnosti koje se tiču samoprevencije.

– Razmišljala sam da je dobro da ovo ovako ostane i posle oktobra, da se žena, kada uzme u ruke taj proizvod, seti da se zapita da li je uradila taj preventivni pregled koji treba da uradi. To je samo jedan od pregled koji žene treba da urade, ali hajde da krenemo od nečega pa će se i trenutno loša statistika u vezi sa ovom bolešću popraviti – kaže Olgica Samoilović, Lozničanka koja ima dokaz da je žena zmaj. Radom zaslužen.

Autor: N.T.

Izvor: Loznickenovosti.com