12 мар Izgradnja međugeneracijskog i interkulturalnog mosta ekonomskog prosperiteta za žene u Raškoj i Sjenici
REPORTER: Korišćenje društvenih mreža u svrhu promocije proizvoda koje u okviru projekta „ Izgradnja međugeneracijskog i interkuluturalnog mosta ekonomskog prosperiteta za žene u Raški i Sjenici“ sprovodi Udruženje poslovnih žena u Srbiji u saradnji sa lokalnom kućom Razvoj iz Brusa, a uz finansijsku podršku Ambasade Sjedinjenih Američkih država u Srbiji bila je jedna od tema današnjeg sastanka koji je održan u Raški. Cilj projekta koji ovim događajem ulazi u treću fazu realizacije izgradnja međugeneracijske mreže žena, ali mogućnost da njihovi proizvodi budu sastavi deo kolekcije koje će se sredinom godine naći na našem ali i inostranom tržištu.
MARIJA IVANKOVIĆ JURIŠIĆ (vlasnica modnog brenda Marija handmade): Žene su u tom praktičnom delu već mesec dana unazad, mi smo u stalnoj komunikaciji i trudimo se da te proizvode za koje smo se odlučile i koje smo u stvari negde selektovale za ovu našu kolekciju ili mini kolekciju za početak unapredimo, usavršimo međusobno povežemo i napravimo zaista jednu lepu kolekciju koja će biti spremna za tržište onako kako smo i zamislili. Ovo je prosto prilika da to što su radile u stvari sada rade na možda jedan način koji je malo prijemčiviji tržištu, da bi prosto od toga mogle i da zarade, što je i cilj, naravno njihov ekonomski prosperitet. Meni je zadovoljstvo ako u tome mogu da pomognem na osnovu ličnog iskustva dugogodišnjeg i samo njihovo interesovanje i angažovanje u ovoj priči u stvari govori da one vrlo veruju u ovo i da u vrlo angažovane što mi je posebno drago.
REPORTER: Punu podršku ovom projektu pruža i lokalna samouprava.
ĐORĐE GOGIĆ (zamenik predsednika Opštine Raška): Opština Raška ima veliki broj projekata, preko 40 koji su trenutno aktivni i da se pohvalimo da od toga preko, zajedno sa ovim projektom imamo 7 projekata koji se direktno tiču zapošljavanja žena u našoj opštini, to su projekat „Mečing “ da život žene na selu bude bolji, imamo…saradnju sa opštinom Plužine, povećanje mogućnosti zapošljavanja u oblasti tekstila i turizma i veoma nam je drago da kroz sve te projekte smo uspeli da u zadnjih nekoliko godina za više od 50% smanjimo nezaposlenost ljudi u Raški, a u velikom broju tu su žene zato što smo imali jedan kapitalni projekat, to je otvaranje fabrike tekstila „ Draganić“ gde trenutno radi oko 300 i to pre svega žena. Mislim da je ovo veoma dobar način da Rašku, koja je mesto koje ima veoma dugu tradiciju da spoj tih starih zanata, nažalost kao i u susednim gradovima, opštinama u koje su uključeni i Sjenica i Tutin i Brus i Pazar, da uspemo da očuvamo tu našu tradiciju, da još neke od vas budu upošljene.
REPORTER: Most ekonomskog prosperiteta će spojiti generacije, pa oni imaju devojke iz Sjenice koje dobro vladaju društvenim mrežama, koje će plasirati ove proizvode na najbolji mogući način, kao i novu kolekciju.
TIJANA SEKULIĆ (Udruženje poslovnih žena Srbije): Radimo paralelno sa dve grupe, jedna grupa radi od ideje do gotovog proizvoda, a druga grupa, da kažem nešto mlađe devojke će raditi ovaj deo promocije. Znači tu učimo kako da iskoristimo društvene mreže, kako da na neki način kroz naš društveni kapital, naša poznanstva proširimo našu ideju i da se ova naša nova kolekcija, koju ćemo danas imenovati, danas je dan krštenja nove kolekcije, da pronađemo naziv kako će se zvati te naše društvene mreže i na koji način ćemo pričati priču o tradiciji, o ovom podneblju, o turizmu o svemu onom što nosi ovo podneblje, kako bi i naš proizvod plasirali i zapravo način kako da ispričamo tu dobru priču, da se za to čuje, na jedan moderan način.
REPORTER: Moć ubeđivanja publike da se poistoveti sa nekim brendom čini se da je nikad lakša, ali je teško zadržati lojalnost publike prema brendu, zato na tome mora konstantno da se radi.
TIJANA SEKULIĆ (Udruženje poslovnih žena Srbije): Radimo na tome da sadržaji budu zanimljivi, da ne radimo samo vizuelne prikaze proizvoda, već da ispričamo neku priču, da govorimo o proizvodu i njegovom, njegovim vrednostima ovog podneblja i da napravimo zapravo jedan brend koji priča priču. Učimo se, ali nadamo se za neki period da ćemo u tome i uspeti.
REPORTER: Dobrila Filipović nije krila zadovoljstvo brojem zainteresovanih žena, ali i time da su pokazale koliko su vredne i kreativne, a koliko su im ovakve radionice bitne i koliko iz njih može da se nauči, kaže
DOBRILA FILIPOVIĆ: Može puno, jer ovo su sve stari ručni radovi i mislim da ove mlade žene koje su došle neće samo raditi na tome da prezentuju njihove proizvode nego će moći i da nuče da primene u praksi neku čipku, aplikaciju, ručni rad, bilo šta. Znači, lepo je da se uradi i za decu i za odrasle i za kuću, tako da u svakom slučaju mislim da će biti veoma delotvorno i da će ovo pružiti veliki, dati veće rezultate.
REPORTER: Žene iz Raške, Sjenice i Brusa vredno su radile na svojim proizvodima, pa će u ovoj kolekciji imati veza, pletenih kao i proizvoda od vune.
DANA MARINKOVIĆ (učesnica iz Raške): Moji proizvodi su rađeni starom tehnikom pustovanje vune i to su primenjeni proizvodi, papuče, torbe, kape i različite stvari koje se rade. Svaki taj proizvod uložiti puno truda i puno mašte, jer to su stvari koje se rade iz duše, to nije nešto što se samo plete, hekla po nekoj određenoj šemi, jer svaki proizvod, sama vuna te vodi tamo gde ona hoće i boje i želje drugih ljudi i vaš neki osećaj trenutno koji vas nosi tamo. Tako da počnete jedno, a na kraju završite neki sasvim drugi rad i u nekim sasvim drugim bojama.
REPORTER: A čini se da su jako prijatni i topli.
DANA MARINKOVIĆ (učesnica iz Raške): Da, to u svakom slučaju, 100% prirodni, ručno rađeni, to je nešto onako, što ima dušu.
ŽIVADINKA ČAJIĆ (učesnica iz Brusa): Ja sam se potrudila da ištrikam jednu lepu kapu i jednu torbicu, koja će baš ja mislim elegantno da izgleda za neke lepe dame, a pogotovu taj proizvod može da se koristi na Kopaoniku, baš u ovom zimskom periodu. Tako da sam se to potrudila, ali videćemo za buduće, šta ćemo i kako ćemo, to je prvi rad i to je jedan domaći zadatak i za mene i za sve ove žene bio.
EMINA KUČEVIĆ ROVČANIN (učesnica iz Sjenice): Žene iz Sjenice su radile na kreiranju sportskog i spavaćeg programa, koristeći uglavnom prirodne materijale uz nadu da ćemo uspešno plasirati ove proizvode, mi danas i završavamo uspešno ovu obuku.
JADRANKA MIHAJLOVIĆ (učesnica iz Raške): Ja sam radila na ovom kuhinjskom peškiru od pamuka, znači to je starinski peškir koji je usavršen novijom tehnikom, ovaj i heklanim igračkama. I još treba da uradim džemper tuniskim bodom.
REPORTER: Šta očekujete od Vaše novekolekcije?
JADRANKA MIHAJLOVIĆ (učesnica iz Raške): Pa očekujem bolju reklamu za sebe i uspešnu saradnju sa Marijom.
REPORTER: U okviru završne manifestacije u junu biće predstavljeni rezultati projekta I zajednički rad svih obučenih žena. Inovirani etno-dizajnerski proizvodi će tom prilikom biti promovisani zajedno sa digitalnom knjigom standarda i rešenja modernog dizajna u rukotvorinama.
Emisija: Srbija on line
Izvor: TV KCN