27 дец MOL 15 godina poverenja- Ante Aralica director Mol Serbia
Mol posluje u Srbiji već 15 punih godina. Kupci nas prepoznaju po visikokvalitetnim adikativnim gorivima EVO i EVO plus koja ispunjavaju sve evropske standarde, povečavaju performance motora i smanjuju emisiju štetnih gasova u okruženje. Otvaranje Depoa u Sremskim Karlovcima je deo naše poslovne strategije i želje da dugoročno budemo prisutni na tržištu Srbije. Od septembra skladište je operativno. Gorivo dolazi iz rafinerija Mol Grupe i želimo da na ovaj način obezbedimo sigurno snabdevanje tržišta gorivom.
Kako je tekao put Vaše karijere pre dolaska na poziciju direktora MOL Serbia?
Svoju karijeru započeo sam davne 2001 . godine u Konzumu, nakon čega sam rad nastavio na poziciji menadžera za Trade marketing i distribuciju u kompaniji British American Tobacco. Nakon ovog iskustva, Adris grupi sam se pridružio 2006. godine u TDR sektoru, gde sam radio kao Trade marketing menadžer za region. Na čelu Adrisovih operacija u Bosni i Hercegovini, kao direktor Oprese d.d. Sarajevo započeo sam rad 2009. godine, da bih s te pozicije prešao na poziciju predsednika uprave i direktora društva Holdina u januaru 2015. godine.
U maju ove godine sam imenovan za direktora kompanije MOL Serbia. Danas, pored rukovođenja kompanijom MOL Serbia nalazim se i na poziciji predsednika uprave i direktora društva Holdina d.o.o. Sarajevo.
Bliži se kraj još jedne poslovne godine. Kakve rezultate beležite i da li su ostvareni planirani ciljevi?
Na nedavno objavljenoj listi Biznis TOP 2018/2019 zauzeli smo 18. mesto prema poslovnom prihodu. Posebno je bila uspešna maloprodaja tako da smo u kategoriji Trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima po neto dobitku rangirani na drugoj poziciji, a po poslovnom prihodu na trećem mestu. Nalazimo se na drugom mestu po količini goriva distribuiranog na tržište Srbije i cilj nam je da dalje nastavimo sa širenjem mreže servisnih stanica kako bismo bili dostupni svim našim potrošačima. Ponosni smo na rezultate koje ostvarujemo na srpskom tržištu i u narednom periodu ćemo ih unapređivati. Naš cilj je da kupcima ponudimo proizvode i usluge koji će u potpunosti izaći u susret njihovim potrebama.
Kompanija MOL Serbia se nakon nešto više od 15 godina, koliko posluje u Srbiji, pokazala kao jedna od vodećih kompanija u svojoj industrijskoj grani. U septembru ove godine ste otvorili prvi Depo za skladištenje goriva u Sremskim Karlovcima. Koliki je značaj ove investicije i šta je njen cilj?
MOL posluje na tržištu Srbije već punih 15 godina. Kupci nas prepoznaju po visokokvalitetnim aditiviranim EVO i EVO PLUS gorivima koja ispunjavaju sve evropske standarde, povećavaju performanse motora i smanjuju emisiju štetnih gasova u okruženje. Otvaranje Depoa u Sremskim Karlovcima je deo naše poslovne strategije i želje da dugoročno budemo prisutni na tržištu Srbije. Od septembra skladište je operativno. Gorivo dolazi iz rafinerija MOL Grupe i želimo da na ovaj način obezbedimo sigurno snabdevanje tržišta gorivom.
Kakve su vam trenutne i buduće aktivnosti po pitanju otvaranja stanica i širenja mreže?
Godina koja je za nama za MOL Serbia je bila u znaku otvaranja novih servisnih stanica kao i prethodno pomenutog depoa goriva u Sremskim Karlovcima. Nedavno smo otvorili stanicu u Surčinu, a u planu je da godinu završimo s još nekoliko novootvorenih stanica. Kako konstantno radimo na osluškivanju potreba naših kupaca, naš fokus u narednoj godini će biti širenje maloprodajne mreže. Sada smo prisutni na svim važnim saobraćajnicama, ali nam je želja da pojačamo svoje prisustvo u gradovima Srbije kako bismo bili što bliži potrošačima. Planovi su nam ambiciozni i sigurni smo da ćemo na kraju sledeće godine moći da se pohvalimo još značajnijim prisustvom naših servisnih stanica na teritoriji cele Srbije.
Pored ponude različitih vrsta goriva na Vašim benzinskim stanicama, šta je to što još nudite potrošačima kao dodatnu uslugu?
Jedan od razloga zašto su servisne stanice kompanije MOL Serbia više od mesta na kom će vozači stati da sipaju gorivo jeste i Fresh Corner. On omogućava vozačima odmor od puta u prijatnoj atmosferi i pređstavIja spoj visokog kvaliteta proizvoda i naših najviših standarda usluga. Ponosni smo na brzu uslugu i osoblje koje je uvek spremno da izađe u susret zahtevima potrošača. Ponuda Fresh Cornera obuhvata širok izbor sveže kafe, sendviča, kolača i hrskavih peciva koji su među najtraženijim artiklima i koji su prilagođeni potrebama Ijudi u stalnom pokretu. Koncept Fresh Cornera je prisutan u celom regionu i vrlo brzo nakon pokretanja postao je omiljen među kupcima. Karakteriše ga isti visoki kvalitet proizvoda i usluga u svim zemljama i prilagođavanje lokalnim ukusima. Kupci kažu da nam je kafa iznenađujuće dobra, a mi kažemo da ćemo nastaviti da ih iznenađujemo novim ponudama prilagođenim njihovim željama i ukusima.
Digitalizacija je sastavni deo poslovanja. Na koji način se prilagođavate tehnološkim promenama?
Brz tehnološki razvoj je doveo do promene navika kupaca i razvoja ekološke osvešćenosti čime se menja koncept i izgled benzinskih stanica. MOL je u svojoj Strategiji 2030 prepoznao važnost razvoja tehnologije i cilj nam je da budemo predvodnici u uvođenju promena koje nam na ovom tržištu predstoje. Jedan deo postavljene strategije se odnosi i na procese digitalizacije koja će nam pomoći da bolje razumemo potrebe kupaca. Takođe, cilj nam je da se preko aplikacija za mobilne telefone, personalizovanih poruka e-pošte i drugih servisa povežemo kupce s našim brendom. Ideja nam je da,koristeći mogućnosti koje nam tehnologija pruža, analizirajući kupovne navike, u svakom trenutku znamo šta je kupcu potrebno kako bismo mu odgovorili ponudom koja je za njega kreirana.
MOL Serbia posluje u sklopu kompanije MOL Group. Možete li nam uporediti poslovanje na srpskom tržištu u odnosu na region?
Kompanija MOL Serbia je svoju tržišnu poziciju u Srbiji izgradila na visokom kvalitetu usluga koje pruža kupcima u maloprodaji i veleprodaji, a standardi u okviru kojih poslujemo se poklapaju sa standardima MOL grupacije. Razlike u poslovanju zemalja u regionu najviše se dotiču navika potrošača koje se razlikuju od zemlje do zemlje i kojima se prilagođavamo.
Srpsko tržište je veoma konkurentno i samim tim nas motiviše da razmišljamo o inovacijama i uslugama s kojima ćemo se izdvojiti od ponude konkurencije. Gorivo nije jedini razlog zbog kog se naši potrošači odlučuju na kojoj će benzinskoj stanici napraviti pauzu. Pristup koji imamo prema potrošačima je veoma važan, kao i dodatne usluge koje možemo da im ponudimo. Uvek pratimo stanje i razvoj tržišta, kako ovde, tako i u regionu, ujedno pokušavajući da u određenim segmentima budemo inovatori.
MOL Serbia se ističe i svojim društveno odgovornim poslovanjem. Koje projekte ste realizovali do sada i šta planirate u budućem periodu?
Od prošle godine svaki kupac koji u svom vozilu ima dečje auto-sedište može na našim stanicama da dobije savet o bezbednoj vožnji dece, ali i da proveri da li je sedište dobro postavljeno. Projekat „Igra je za decu, dečji život nije igra“ pokrenuli smo prošle godine i imamo veoma dobre reakcije kupaca i javnosti.
U saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja nedavno smo organizovali konkurs pod nazivom „Igra je za decu, dečji život nije igra“ u okviru kog su roditelji koji objave crtež svog deteta s najzanimljivijim detaljem sa svog putovanja imali priliku da osvoje jedno od tri auto-sedišta za decu od 9 do 36 kg.
Cilj ovog konkursa, ali i samog projekta jeste podizanje svesti o tome koliko je važno da pravilno koristimo dečja sedišta i na taj način brinemo o bezbednosti dece u saobraćaju, jer statistika i istraživanja koje je sprovodila Agencija za bezbednost saobraćaja pokazuju da je ovo jedna od oblasti u kojoj je potrebna dodatna edukacija roditeIja vozača.
U ovoj godini ste dobili neke od značajnih nagrada poput „100 najvećih“, ,,Regionalni biznis partner“ i „Cvet uspeha za ženu zmaja 2019.“ – rodno senzitivna kompanija. Da li ove nagrade najbolje pokazuju da entuzijazam i pažljivo planirana strategija uvek pobeđuju?
Nagrada za „Regionalnog Biznis Partnera“ predstavlja veoma važno priznanje za kompaniju MOL Serbia, jer je kompanija prepoznata kao najbolja mađarska kompanija od strane drugih preduzeća i poslovnih partnera. Činjenica da ovo nije prvi put da MOL prima ovu nagradu, dovoljno govori u prilog predanosti cilju razvoja poslovanja na srpskom tržištu.
Treće mesto za „Rodno najsenzitivniju kompaniju“ dolazi kao rezultat težnje kompanije MOL Serbia da naftnu kompaniju učini mestom koje daje podjednake šanse za razvoj ženama i muškarcima. Veiiko nam je zadovoljstvo što su žiri i organizatori manifestacije „Cvet uspeha za ženu zmaja“ prepoznali kompaniju MOL Srebia kao kompaniju koja u svom poslovanju poštuje pravila rodne ravnopravnosti. Gotovo polovinu zaposlenih u kompaniji MOL Serbia čine žene, od toga 9 žena se nalazi na rukovodećim pozicijama. Naši zaposleni imaju mogućnost da naprave dobar balans poslovnih i privatnih obaveza tako što im je omogućeno da četiri puta mesečno rade od kuće ili da prilagode radno vreme svojim potrebama. Naše koleginice redovno učestvuju u programima koje organizuje MOL Grupa, a koji su podrška razvoju žena kroz „Women leadership network“ ili programima prepoznavanja i usavršavanja menadžera.
Vaš posao je dinamičan, ali i naporan. Na koji način uspevate da prevaziđete svakodnevni stres?
Biti direktor velike kompanije kao što je MOL Serbia zahteva veliku odgovornost, vreme, posvećenost, svakodnevno prilagodavanje. Sve to je neophodno ukoliko želite da postignete uspeh i podignete poslovanje kompanije na viši nivo. Naporno treniram i svaku priliku koristim za treninge. To mi pomaže da svaki dan na posao dolazim s većim nivoom koncentracije, kako bih svoje dužnosti ispunio na najbolji mogući način. Takođe, imajući u vidu da je moj posao vrlo dinamičan i naporan, trudim se da svaki slobodan trenutak koji imam na raspolaganju provedem sa svojom porodicom.
Autor: Nataša Stojković
Izvor: Profit