Naše preduzetnice ambicioznije od nemačkih

Naše preduzetnice ambicioznije od nemačkih

Beograd – Ne bi li unapredile biznis kojim se bave i posao proširile na tržište Evropske unije preduzetnice iz Srbije su zajedno sa koleginicama iz Nemačke osnovale portal na kom mogu da reklamiraju svoja preduzeća, ali i zatraže savete, pomoć, podršku. Projekat koji je zaživeo februara ove godine, a koji je finansijski pomogla Delegacija EU, ideja je Udruženja poslovnih žena Srbije, a suština je bila povezati uspešne poslovne žene širom Evrope. 

– Naše žene preduzetnice imaju potrebu i želju da izađu van granica Srbije i uspešno posluju i na drugim tržištima. Izrada portala i ovakva komunikacija ne zahteva puno troškova i dobar je način da se to ostvari – rekla je juče predsednica UPŽ Sanja Popović Pantić.

Srpske preduzetnice tako već tri meseca uspešno sarađuju sa udruženjem žena iz Frankfurta Jumpp, a Popović Pantić je istakla da su u UPŽ već sproveli istraživanje kako se posluje na nemačkom, a kako na domaćem tržištu, koje su razlike, mane i prednosti i šta bi eventualno naše žene trebalo da poprave.

– U Nemačkoj su žene uglavnom vlasnice firmi sa manje od pet zaposlenih, najčešće su one jedine radnice i bave se konsaltingom. U Srbiji je nešto drugačije jer su žene direktorke firmi sa više od pet, često i više od 20 zaposlenih – naglasila je Popović Pantić. „Ženska“ preduzeća u Nemačkoj uglavnom se bave uslugama, pre svega konsaltingom, dok je kod nas, prema njenim rečima, akcenat na proizvodnim delatnostima, prehrani, IT, prodaji farmaceutskih proizvoda. Potpredsednica ovog Udruženja Olivera Popović je predstavljajući portal www.xyglobal.net rekla da je već sada profile svojih firmi predstavilo 135 preduzetnica iz Srbije i da je najviše onih koji se bave konsultantskim uslugama.

– Najveći procenat preduzetnica je iz Beograda, čak 58 odsto, potom Niša, Valjeva, Čačka i nekih drugih gradova. Osim onih koji se bave konsaltingom, ima preduzeća koja se bave tekstilom, marketingom, veleprodajom, IT. Ova ideja je u začetku tako da verujem da će sa promovisanjem portala ovaj vid komunikacije zaživeti i da će značajno uticati na razvoj ženskog preduzetništva – istakla je Popovićeva.