office@poslovnezene.org.rs
+381 11 6776 801

Održana završna online konferencija projekta „Izgradnja međugeneracijskog i interkulturalnog mosta ekonomskog prosperiteta za žene u Raškoj i Sjenici“

Završnom onlajn konferencijom danas je priveden kraju projekat Izgradnja međugeneracijskog i interkulturalnog mosta ekonomskog prosperiteta za žene u Raškoj i Sjenici koji je realizovalo Udruženje poslovnih žena Srbije u saradnji sa Lokalnom kućom razvoja iz Brusa, a uz podršku opštine Sjenica i Raška. Projekat je finansirala ambasada SAD u Srbiji.

U okviru konferencije predstavljeni su rezultati projekta kao i zajednički rad svih žena koje su prošle edukativne radionice na temu kako da pri izradi rukotvorina kombinuju moderne elemente dizajna i tradicionalne motive, i na taj način ih osavremene i odgovore na potrebe savremenih potrošača. Ujedno su obučene kako da promovišu proizvode putem društvenih mreža. Kroz edukaciju je prošlo više od 30 žena iz projektnog regiona koji obuhvata Sjenicu, Rašku i Brus, a stečena znanja u velikoj meri treba da unaprede promociju i tržišni plasman rukotvorina i etno suvenira koje su osmislile i izradile tokom mentorskog programa realizovanog nakon radionica. Od mentorki su dobile smernice kako dalje da razvijaju idejna rešenja, što bolje implementiraju stečena znanja i kroz umrežavanje i zajednički rad generišu dodatne prihode i na taj način se ekonomski osnažuju.

Nakon pojekcije filma, koji je sumirao sve projektne aktivnosti, učesnicima i publici se obratila predsednica Udruženja poslovnih žena Srbije dr Sanja Popović Pantić, izrazivši želju da se projekat nastavi kroz neke nove inicijative. Ataše za kulturu ambasade SAD u Srbiji, Majkl Bruk, je čestitao na uspešno realizovanom projektu i poželeo učesnicama mnogo uspeha u daljem radu. Zatim su svi zajedno prošetali kroz virtuelni štand projekta koji je tokom septembra promovisan na prvom virtuelnom sajmu Western Balkans Startup Expo. Zajedno sa mentorkama, učesnice projekta su učestvovale u zajedničkom predstavljanju kolekcije „Dodir neba“ sadržane u elektronskom katalogu. Katalog objedinjuje sve inovirane etno dizajnerske proizvode nastale tokom projektnog perioda. Osim u katalogu, kolekcija „Dodir neba“ će biti predstavljena i promovisana putem društvenih mreža pod nazivom @dodirneba2020, a zahvaljujući učešću poznate blogerke Branislave Antović Aleksić koja je podelila savete o načinu plasmana i promocije ovih novonastalih proizvoda.

Realizovani projekat je ispunio svoj primarni cilj, a to je izgradnja međugeneracijske mreže žena u nerazvijenim opštinama Raška, Sjenica i Brus, kako bi se omogućilo ispunjenje njihovih ekonomskih prava i poboljšali uslovi za delovanje kao pokretača pozitivnih društveno-ekonomskih promena u njihovim multietničkim i multireligioznim zajednicama.