U okviru projekta WIN u Loznici održane prve besplatne edukativne radionice ŽENSKOG ETNO HABA

U okviru projekta WIN u Loznici održane prve besplatne edukativne radionice ŽENSKOG ETNO HABA

24.09.2025.

Udruženje poslovnih žena Srbije (UPŽ Srbije), u okviru evropskog projekta WIN – Unapređenje položaja žena na tržištu rada u perifernim industrijskim regionima, organizovalo je besplatne edukativne radionice u Loznici. Obuke su održane 22. i 23. septembra 2025. godine u Inovacionom startap centru Smart City Loznica, uz podršku Grada Loznice i Turističke organizacije grada Loznice.

Cilj ovih radionica bio je da se ženama u Loznici, preduzetnicama i nezaposlenim osobama, pruže savremene veštine iz oblasti digitalnog marketinga i veštačke inteligencije, kako bi mogle da unaprede svoje poslovanje i budu konkurentnije na tržištu rada. Učesnice su imale priliku da se upoznaju s osnovama digitalnog marketinga, nauče kako da koriste alate veštačke inteligencije za promociju svojih proizvoda, kao i da razviju svoje veštine kroz praktične vežbe.

Jedan od glavnih fokusa obuka bio je razvoj i promocija etno-proizvoda, zanatlijskih i ruralnih usluga, koji su specifični za područje Loznice i okolnih regiona. Naglašena je važnost digitalne prisutnosti i upotrebe društvenih mreža, kao i alata kao što su AI (veštačka inteligencija) za efikasnije i kreativnije predstavljanje proizvoda i usluga na internetu.

Tijana Sekulić, CMC konsultant, trener i sertifikovani AI menadžer, vodila je radionice i učesnicama predstavila alate za digitalnu promociju, uključujući primenu veštačke inteligencije u kreiranju sadržaja za društvene mreže. Kako je istakla, cilj radionica bio je da se ženama pruži znanje o tome kako da nađu put do krajnjih potrošača i kako da unaprede svoje prisustvo na internetu, što je danas ključno za opstanak i rast svakog biznisa.

Dragana Panajotović, izvršna direktorka UPŽ Srbije, naglasila je da je kroz ovaj projekat posebno važno povezivanje različitih generacija žena, ali i pomaganje onima koje su na tržištu rada, a žele da usavrše svoje veštine i postanu konkurentnije. Kroz mentorstvo koje će uslediti u narednim mesecima, žene će imati priliku da rade na konkretnim projektima, kao što je izrada onlajn promotivnih kataloga, čime će se dodatno unaprediti njihove šanse na tržištu.

Uz podršku Grada Loznice i Turističke organizacije grada Loznice, cilj projekta je i razvoj turizma u ovom regionu, kroz promociju lokalnih etno-proizvoda i zanatskih usluga, koji se do sada nisu dovoljno videli na širem tržištu. Takođe, planira se osnivanje socijalnih preduzeća koja će doprineti ekonomskoj i društvenoj održivosti Loznice i šire.

Obuke su omogućile ženama da kroz digitalne alate i AI tehnologiju unaprede svoje poslovanje, dok su istovremeno stvoreni temelji za dalji razvoj i osnaživanje ženske preduzetničke scene u Loznici.