21 дец UGLEDAJ SE NA MENE: Riznica dobrih primera iz prakse preduzetnica – Inovativno preduzetništvo kao ženski odgovor na krizu
Udruženje poslovnih žena Srbije je u prethodnih sedam meseci realizovalo jedinstven projekat Ugledaj se na mene – Inovativno preduzetništvo kao ženski odgovor na krizu, koji u kvalitetnoj video formi predstavlja dragocena iskustva iz biznisa čak 48 uspešnih preduzetnica iz Srbije.
Preduzetnice i njihova inovativnost, kao primeri dobre prakse, predstavljeni su kroz serijal od deset podkasta – Biseri inovativnog ženskog preduzetništva, pet epizoda Karavana Žena zmajeva, film i digitalnu publikaciju.
Vesna Sarević iz ovog udruženja, kaže da posle premijernog prikazivanja, sve forme su trajno dostupne na sajtu, YouTube i ISSUU kanalu i društvenim mrežama Udruženja poslovnih žena Srbije, kao riznica znanja i informacija o inovativnosti u preduzetništvu.
OK Radio: Recite nam nešto o Udruženju poslovnih žena Srbije.
Sarević: Udruženje poslovnih žena Srbije je najveća nacionalna organizacija žena preduzetnica.
Udruženje poslovnih žena ima vodeću ulogu u organizovanju poslovnih žena i pružanju vrhunske podrške, kao i promociji preduzetnica Srbije.
Udruženje se bavi aktivnim zagovaranjem u cilju poboljšanja poslovne klime i podsticanja umrežavanja na lokalnom, regionalnom i međunarodnom nivou.
OK Radio: Da li udruženje deluje i na međunarodnom planu?
– Udruženje poslovnih žena Srbije aktivni je član Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija (UN Global compact), dobrovoljne inicijative koja uključuje predstavnike kompanija, akademskih institucija, civilnog društva, gradova i sindikata koji su svoje delovanje posvetili poštovanju deset univerzalnih principa iz oblasti ljudskih prava, radnih prava, zaštite životne sredine i borbe protiv korupcije.
Ciljevi i misija Udruženja poslovnih žena Srbije u skladu su sa Agendom održivog razvoja UN baziranom na Ciljevima održivog razvoja, pre svega Petim (Rodna ravnopravnost) koji treba da usmere globalno društvo ka napretku do 2030. godine.
OK Radio: Po čemu je prepoznatljivo inovativno preduzetništvo kao ženski odgovor na krizu izazvanu pandemijom virusa korona?
– Posebno bih skrenula pažnju na dve komponente projekta, na promociju inovativnih firmi članica Udruženja kroz različite video formate koji su izazvali ogromno interesovanje javnosti sa rekordnim brojem pregleda na društvenim mrežama i mnoštvom afirmativnih komentara jer su na prijemčiv način ispričane priče preduzetnica iz cele Srbije što predstavlja do sada najsveobuhvatniji video serijal u oblasti ženskog preduzetništva u Srbiji a i šire.
Kao i na digitalnu publikaciju „VODIČ ZA INOVACIJE sa primerima dobre prakse u ženskom preduzetništvu“, koja pored promotivne ima i edukativni karakter.
Vodič pruža informacije o finansijskoj i nefinansijskoj pomoći ženskim firmama u razvoju inovacija i omogućava preduzećima da korišćenjem specijalnog upitnika, izvrše samoprocenu inovacionog kapaciteta i steknu uvid u eventualna unapredjenja neke od dimenzija istog.
Vodič predstavlja čak 28 primera preduzeća članica UPŽ koji govore o tome kako su, inovirajući prevazišle izazove, uključujući i one koje je prouzrokovala pandemija.
OK Radio: Da li ima i praktičnih primera?
– Praktični primeri su izuzetno vredan deo ove publikacije a potkrepljeni filmom, podkastima i grupnim razgovorima sa preduzetnicama iz četiri regiona u Srbiji, u formi razgovora u studiju, predstavljaju riznicu znanja i informacija o inovativnosti, iz koje će se, verujem, trajno crpeti inspiracija za preduzetničko napredovanje izjavila je, povodom privođenja projekta njegovom uspešnom završetku, kao što je i izjavila dr Sanja Popović Pantić, predsednica Udruženja poslovnih žena Srbije.
Projekat je finansiran iz budžeta Republike Srbije, na osnovu Programa podrške razvoju i promociji ženskog inovacionog preduzetništva za 2021. godinu koji je ustanovila Vlada RS, a koji sprovodi Kabinet ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj RS.
OK Radio: Koliko je pandemija korona virusa uticala na razvoj ženskog preduzetništva u Srbiji?
– Iako je pandemija kod većine preduzeća uticala na smanjenje prihoda i tražnje proizvoda, ona je pokrenula brojne inovacione aktivnosti kod ženskih preduzeća koje su kupovinom opreme, uvođenjem novih proizvoda, proširivanjem internet prodaje i osvajanjem novih tržišta odgovorile na krizu.
Izvor: Okradio.rs