“CVET USPEHA ZA ŽENU ZMAJA” SNEŽANI PERIĆ – Preduzetnik se rađa

“CVET USPEHA ZA ŽENU ZMAJA” SNEŽANI PERIĆ – Preduzetnik se rađa

Loznica je nedavno dobila četvrtu “ženu zmaja”, dobitnicu prestižnog priznanja koje dodeljuje Udruženje poslovnih žena Srbije. Ovog puta to je Snežana Perić, vlasnica ugostiteljske radnje i konsaltinga “In” u Loznici, osnivačica Udruženja poslovnih žena “Kreativna vizija” i direktorka Turističke organizacije grada Loznice. Ona je dobitnica specijalnog priznanja za doprinos lokalnom razvoju ženskog preduzetništva.

Preduzetnik se rađa i svako ko oseti preduzetnički duh u sebi ne treba da okleva, već da zapliva vodama preduzetništva, kaže Snežana Perić, vlasnica ugostiteljske radnje i konsaltinga “In” u Loznici, osnivačica Udruženja poslovnih žena “Kreativna vizija” i direktorka Turističke organizacije grada Loznice (TOGL). Odnedavno i dobitnica specijalnog priznanja za doprinos lokalnom razvoju ženskog preduzetništva “Cvet uspeha za ženu zmaja” koje dodeljuje Udruženje poslovnih žena Srbije (UPŽ).

Perićeva kaže da joj ova nagrada u ovom trenutku naročito znači zato što je ovo godina njena tri jubileja. Pre 30 godina osnovala je “In”, najpre kao krojačku radnju pa komision, trgovinu, pa nekoliko trgovina, zatim kao ugostiteljsku radnju, a sada i kao radnju koja se, uz ugostiteljstvo, bavi i konsaltingom. Puna je decenija kako postoji “Kreativna vizija” čija je dugogodišnja predsednica bila, a sada je članica, i pet je godina otkako se nalazi na čelu TOGL.

– Ne smemo zaboraviti da ovo nije prvi put da ova prestižna nagrada dolazi u Loznicu, već su je dobile Ljiljana Matković, Slobodanka Coka Stević i Olgica Samoilović i nema mnogo gradova u Srbiji koji su za kratko vreme dobili toliko priznanja. Dobro je što se na takvim događajima čuje za naš grad i za naše žene, a to, svakako, doprinosi i našoj ličnoj afirmaciji i podstrek je za dalji rad. Do dobrih rezultata se dolazi saradnjom javnog i privatnog sektora i naš grad je dobar primer za to, a smatram da sam kao direktorka TOGL dala još veći doprinos razvoju ženskog preduzetništva zato što imam razumevanja i za jednu i za drugu stranu i uspešno ih povezujem – kaže Perićeva.

Ona naglašava da je Loznica zasluženo šampion preduzetništva i da Grad podržava ne samo “Kreativnu viziju”, nego i sva druga udruženja žena, a Lozničanke su, kaže, uspešne ne samo u preduzetništvu, već i u privredi, javnom sektoru, umetnosti, politici i starim zanatima. Posebna se pažnja, kaže, posvećuje upravo ženama koje čuvaju tradiciju i koje su najosetljivije, a vredne, naglašava, svakog poštovanja.

U preduzetništvo se četvrta loznička “žena zmaj” upustila kao dvadesetpetogodišnji diplomirani tekstilni inženjer, u vreme kada, kako kaže, preduzetništvo nije bilo na početku, već u začetku.

– Očekivano je bilo da počnem sa radnjom za proizvodnju pa onda za trgovinu tekstilnom robom. U to vreme državni sistem nije preduzetništvo video kao profitabilnu granu, nije bilo poslovnih banaka i do novca se dolazilo pozajmicama od porodice i prijatelja. Sada je lakše zbog toga što postoje podsticaji ministarstava, Nacionalne službe zapošljavanja, tu su poslovne bake i lakše se dolazi do potrebnog novca. Sa druge strane, sve ima prednosti i mane, sada je konkurencija daleko jača jer je privatni sektor razvijen. Ipak, ženama poručujem da, ako imaju ambicija i osećaju taj duh u sebi, treba da uđu u preduzetništvo – kaže Perićeva.

A kako je danas ženama u preduzetništvu?

“Kreativna vizija” je nastala tako što je pre deset godina Evropska unija pokrenula podsticaje za udruženja žena, a sekcija preduzetnica u Opštem udruženju preduzetnika nije mogla konkurisati baš kao ni samo udruženje. Zato su odlučile da pokrenu svoje udruženje, registrovale se i počele da rade upravo po modelu UPŽ. Perićeva kaže da “Viziju” nisu osnovale tada najznačajnije poslovne žene, već one koje su bile najaktivnije i koje su želele da se udruže.

– I danas ima sjajnih žena koje imaju svoje radnje, ali nemaju potrebu za ovakvom vrstom udruživanja i druženja. Mi smo imale želju da pomognemo lokalnoj zajednici, a onda su počele da nam se pridružuju mlade žene koje su očekivale da pronađu posao u našim radnjama, ali smo ih odvraćale od toga. Nagovarale smo ih da osnuju svoje radnje uz naše besplatne mentorske usluge i danas smo posebno ponosne na njih jer su stasale u prave poslovne žene. Prišle su nam i žene iz javnog sektora koje žele da unaprede svoj rad jer imamo mnogo obuka korisnih svima, bez obzira na sektor iz kojeg dolaze. Tu su i žene iz politike i jako nam je važno da žene budu i tamo gde se odlučuje jer one imaju razumevanja za ženski biznis – kaže Perićeva.

Ona podseća da razlika između poslovnih žena i muškaraca nije na poslu nego u kući jer žene nastavljaju da rade i kada se vrate sa posla i dodaje da žene često kada postanu majke i brinu o deci, moraju da naprave pauzu u karijeri.

– Zato moraju da budu i kreativnije da bi sustigle muškarce, ali ne meri se sav profit novcem. Vrednost materinstva i deca su neprocenjivo blago i to mora imati prioritet, a muškarci i porodica su tu da pomognu u prevazilaženju problema – poručuje žena zmaj i dodaje da je dobijenu nagradu posvetila kćerki i unuci, kao i budućim generacijama mladih preduzetnica koje treba da slede misiju “Kreativne vizije” i da je obogate novim idejama.

Autor: N. Trifunović

Izvor: Loznickenovosti.com