office@poslovnezene.org.rs
+381 11 6776 801

GODINA USPEŠNIH „DRUGIH PRIČA“

Tržište telekomunikacija jedno je od najdinamičnijih, što se pokazalo i na primeru Srbije u 2018. godini. Velike promene u tako zahtevnoj industriji stvaraju nove prilike, koje traže spremnost na pravovremenu reakciju, u skladu sa postojećim strateškim odlukama.
Danijel Turk, generalni direktor kompanije Vip

Takvu mogućnost iskoristio je Vip mobile, koji je i u izazovnoj 2018. nastavio sa trendom rasta zahvaljujući inovativnim ponudama za korisnike, koje su postavile nove standarde na tržištu, kao i zahtevnim projektima iz različitih oblasti, koji su najmlađeg operatera u Srbiji doveli u poziciju inovatora i jednog od najpoželjnijih poslodavaca. O godini koja prolazi i onoj ispred nas razgovarali smo sa Dejanom Turkom, generalnim direktorom kompanije Vip mobile i A1 Slovenija, koji je nedavno proglašen za menadžera godine od strane Srpske asocijacije menadžera.

Kako biste opisali 2018. godinu za kompaniju Vip mobile?

— Godina za nama je definitivno zaslužila epitet dinamične godine. Smatramo je jednom od najuspešnijih godina jer smo ostvarili sjajne rezultate i uspehe na brojnim poljima. Ponovo smo donosili inovacije na tržište telekomunikacija, u kojima uživa naših, sada već više od 2,2 miliona korisnika, što nam je donelo i rast tržišnog učešća na 24,1 odsto. Svima njima i dalje obezbeđujemo „drugu priču”, jer uspevamo iznova da ih iznenadimo. Osim prepoznatljive NEOgraničene komunikacije za privatne i poslovne korisnike, prvi smo obezbedili bolje uslove za troškove rominga. Posebno smo ponosni i na naše društveno odgovorne projekte, a samo jedan od njih je „Vip Kinoteka”, zahvaljujući kojem doprinosimo razvoju digitalizacije u Srbiji i čuvamo domaću umetnost. Ponosan sam što sam na čelu kompanije koja je i u 2018. godini prepoznata kao pokretač pozitivnih promena – kako u telekomunikacijama, tako i u celokupnom društvu.

Vip mobile je poneo brojne nagrade. Među značajnijim nagradama je ona koju je nedavno Udruženje poslovnih žena Srbije prvi put dodelilo, a to je „Rodno najsenzitivnija kompanija”. Kako je Vip to postao?

— Ovo važno priznanje za nas je, zapravo, stiglo prirodno. Svim zaposlenima obezbeđujemo potpuno ravnopravne uslove za napredovanje u karijeri, zaradu i usavršavanje. Imamo više od hiljadu zaposlenih, među kojima je ravnopravan broj muškaraca i žena, a posebno nas raduje što je isti takav odnos i na menadžerskim pozicijama. Mislim da više ne bi trebalo da rodna ravnopravnost bude izazov poslodavcima, već je potrebno da je promovišu i istinski primenjuju.

Čime je Vip zaslužio mesto među najpoželjnijim poslodavcima u Srbiji?

— Naš odnos prema zaposlenima bazira se na pružanju privlačnih i motivišućih uslova za rad, dajući im osnova da istovremeno budu posvećeni i zadovoljni. Vip mobile je zvanično prva kompanija u Srbiji sa sertifikatom ,,Family Friendly Enterprise”, koji nas čini porodično odgovornom kompanijom. Ovaj sertifikat se dodeljuje kompanijama koje unapređuju organizacionu kulturu prepoznavanjem balansa poslovnog i privatnog života zaposlenih. Formirali smo ,,Family Friendly” tim, zadužen za praćenje implementacije svih mera i osmišljavanje novih benefita koji će ravnotežu posla i privatnog života zaposlenima učiniti još lakšom.

Dosta pažnje ste poklonili roditeljstvu. Kakve benefite u tom pogledu imaju vaši zaposleni zahvaljujući sertifikatu ,,Family Friendly“?

— Fleksibilno radno vreme, rad van kancelarije, kao i dodatno plaćeno odsustvo iz porodičnih razloga – samo su neke od pogodnosti za sve zaposlene. Više od polovine naših kolega su roditelji i želimo da svoje karijere u Vipu unapređuju i usklađuju sa ulogom mame ili tate. Ponosni smo na našu odluku da svim zaposlenima na porodiljskom odsustvu isplaćujemo punu razliku do ugovorene zarade tokom celog trajanja odsustva. Naše buduće mame ne želimo da opterećujemo dok čekaju svoje prinove, već želimo da im taj period učinimo što bezbrižnijim. Takođe, po dolasku sa porodiljskog, novopečenim mamama obezbeđujemo period privikavanja, uz pola radnog vremena i punu isplatu.

Ove godine smo imali 80 beba u Vipu, a nadam se da će ih sledeće godine biti još više. Svi zaposleni koji su roditelji mogu da koriste slobodan dan za polazak svoje dece u prvi razred, omogućen im je rad od kuće tokom perioda prilagođavanja dece vrtiću, kao i upis dece u kompanijski vrtić, a naše tate imaju plaćene dodatne slobodne dane povodom rođenja deteta.

Srpska asocijacija menadžera proglasila vas je menadžerom godine. Da li su i ove mere doprinele tome, kao i razvoju i uspehu kompanije?

— Lično mislim da kompanija, ukoliko želi da bude uspešnija Iz godine u godinu, mora da bude svesna da su joj neophodni zadovoljni i ispunjeni zaposleni, koji su konstantno motivisani u najboljem radnom okruženju. Njihov lični uspeh je krucijalan za kolektivni uspeh, što na dugoročnom planu donosi pozitivne rezultate. Uprkos konstantnim ulaganjima u tržište, usluge i infrastrukturu, kao i u licence za mobilne frekvencije, Vip moblle već nekoliko godina unazad obezbeđuje održivi rast, koji se ogleda i u konstantnom porastu broja korisnlka.

Po čemu ćete pamtiti 2018. godinu?

— Osim drage podrške Beogradskom festivalu igre, ušli smo u još jednu pustolovinu iz sveta umetnosti. Mogu da kažem da je „Vip Kinoteka” vrlo zahtevan i zabavan projekat, koji radimo sa Jugoslovenskom kinotekom. Digitalnom restauracijom doprineli smo očuvanju kultnih filmova, što je javnost prihvatila sa oduševljenjem. U skladu sa porodičnim vrednostima, jako nam je važno što smo omogućili roditeljima da uz aplikaciju „Dečja zona”, sajt bezbedniklinci.rs i sistem „Čuvarkuća” vode mirniji život. Ne mogu da ne pomenem i što smo kroz projekat ,,4G učionice” obezbedili internet za 25 škola u udaljenim mestima u Srbiji, kao i podršku projektima Saveza udruženja Srbije za pomoć osobama sa autizmom. Na kraju, bila je ovo je vrlo dinamična godina, puna radosnih i pozitivnih trenutaka.

Šta očekujete od 2019. godine?

— Znamo da smo na dobrom putu, tako da ćemo i sledeću godinu iskoristiti za nove podvige. Mi volimo da kažemo da smo u svemu što radimo prešli dug put, ali da se tek zagrevamo. U 2019. godini očekujte još novih nezaboravnih „drugih priča”.

 

Izvor: BizLife